herec Jakub Štáfek jako fotbalista Lavi
se souhlasem Bioscop
Filmové tržby
Komedie, která dráždí i baví: Vyšehrad Dvje překonal hranici 70 milionů
Nekorektní komedie Vyšehrad Dvje režisérského dua Jakub Štáfek a Martin Kopp se stala nečekaným hitem letošní jarní sezóny. Za pouhé tři týdny promítání utržila přes 71 milionů korun a do kin přilákala 353 tisíc diváků. Film sice minulý víkend těsně předstihl hollywoodský Minecraft (6,8 milionu vs. 6 milionů), ale celkově mu stále šlape na paty – adaptace populární hry už nasbírala 136 milionů korun.
šéfredaktor
Scénář Tomáše Vávry kombinuje politickou satiru s absurdními situacemi – od parodie na český politický marasmus po narážky na současné influencerství. Nechybí ani stabilní herecká sestava: Šárka Krausová coby cynická starostka, Jaroslav Plesl v roli zmateného novináře nebo Ivana Chýlková jako „krvavá“ učitelka.
Produkční společnost Gangbang Production, kterou Štáfek spoluvlastní s Ctiborem Poubou, vsadila na nízký rozpočet (pod 20 milionů) a vysokou marketingovou agresivitu.
Může česká komedie porazit Hollywood?
Ačkoli Vyšehrad Dvje stále vydělává, distributoři upozorňují, že jeho tržby už zpomalují. Komedie obecně mívají krátkou životnost, ale 70 milionů je na tuzemský produkt úspěch. Zajímavý je i demografický rozptyl diváků: 40 % tvořili lidé nad 50 let, které lákala nostalgie po českém humoru 90. let.
Do kin proti druhému pokračování Vyšehradu přišel i Marvelovský snímek Thunderbolts, který se v Česku prosadil jen napůl: premiérový víkend sice utržil 6,7 milionu, celkově ale zaostává za oběma rivaly.