Terminál Smíchov

Projekt smíchovského terminálu má stavební povolení, stavba by měla začít příští rok

Vizualizace: IPR Praha

Rozvoj metropole

Praha vypsala tendr na smíchovský terminál. Za více než sedm miliard korun

Pražský magistrát vypsal tendr s předpokládanou hodnotou zhruba 7,12 miliardy korun bez DPH na stavbu dopravního terminálu na smíchovském nádraží.

čtk

Galerie (7)

Součástí stavby bude vybudování autobusového terminálu nad nástupišti nádraží, kam se přesunou autobusy z lokality Na Knížecí, stavba P+R záchytného parkoviště západně od stanice nebo úpravy Nádražní ulice. Správa železnic (SŽ) kromě toho za další miliardy modernizuje nádraží a plánuje rekonstrukci a přístavbu nádražní haly.

Terminál má propojit na jednom místě vlaky, metro, městské i meziměstské autobusy a tramvaje. Z Nádražní ulice povedou podchody železnice k nástupištím.

Ve druhé úrovni bude samotná stanice, která bude na stejné rovině jako dnes, a nad ní je v plánu autobusový terminál přesunutý z nynějšího nádraží Na Knížecí. Pod terminálem bude metro. Všechny úrovně a druhy dopravy budou vzájemně propojeny.

Stavba má podle nedávného vyjádření náměstka primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) stavební povolení a měla by začít příští rok. SŽ zároveň už zahájila modernizaci vlakové zastávky a kolejišť za 5,1 miliardy korun.

Plánuje také rekonstrukci nádražní budovy, ke které nyní nechává vypracovat projektovou dokumentaci. Její součástí bude nahrazení dnešního jižního křídla čtyřpodlažní novostavbou s obchody či restauracemi.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly.

Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním – na které bylo napojeno deset let po svém vzniku – a Masarykovým.