Martin Wichterle na eventu Hrot Inspirace

Martin Wichterle na eventu Hrot Inspirace

Tomáš Novák, Hrot

Hrot Inspirace

Česko je skvělé místo k životu, ke světovému významu nám ale nestačí jen dálnice a Dukovany, říká Wichterle

Naše země má dobré základy, ale chybí jí ambice i sebevědomí. Proč Česko pořád nepůsobí jako sebevědomý lídr Evropy? Průmyslník Martin Wichterle má jasno.

Tomáš Tománek

Galerie (2)

Česko je zemí, kde se skvěle žije. Jenže abychom z něj udělali světový brand – v ekonomice, byznysu i lifestylu –, potřebujeme mnohem víc. „Když chceme dohnat vyspělý svět, musíme utíkat rychleji než on,“ vyzval Martin Wichterle, majitel skupiny Wikov Industry a skláren Bomma a Rückl, na výročním eventu Hrot Inspirace.

„Vysokorychlostní železnice, nové dálnice, dostavba Dukovan, to všechno je hezké, ale tím Západ nedoženeme,“ zdůraznil. Takové projekty – i když masivní – nám pomůžou maximálně k tomu, abychom za vyspělým světem nezaostávali.

Martin Wichterle na eventu Hrot Inspirace

Martin Wichterle na eventu Hrot Inspirace

Tomáš Novák, Hrot

Martin Wichterle je aktivní v iniciativě Druhá ekonomická transformace. Jejím cílem je posunout Česko mezi moderní a vyspělé země a nakonec ho obrandovat tak, aby ho svět jako moderní a vyspělé vnímal. „K tomu potřebujeme pracovité, odvážné, vzdělané lidi. A naším cílem je takové lidi vychovat z našich dětí,“ prohlásil.

Takovýmto lidem poté musíme dát přístup ke kapitálu, který by mohli investovat. „V Česku pořád hodně peněz leží neefektivně v penzijních fondech nebo na vkladních knížkách. Je potřeba, aby se tyhle peněženky otevřely českému podnikání,“ nabídl další recept.

Až tohle všechno budeme mít, na samém konci můžeme tvořit český brand, a to ve spolupráci byznysu, průmyslu a vlád, které přijdou. Není to rozhodně úkol pro jediný kabinet. A součástí toho je i změna smýšlení Čechů.

„Naše sebevědomí je pořád na nízké úrovni, neumíme se pochválit. Bez toho nezbohatneme,“ říká Martin Wichterle. A vrací se opět k tomu, že Česko má být právem na co hrdé. „Funguje tady veřejná doprava, zdravotnictví, školství. Moc se tady nekrade. Teď jde o to, tuhle devízu využít,“ shrnul na eventu Hrot Inspirace.

Majitel skupiny Wikov Industry a investor do špičkového českého sklářství je i hlavní tváří červnového čísla tištěného magazínu Hrot, který vychází už zítra – tedy ve středu 4. června.